Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo print

Project - hoeve Zwaenepoel | Legrand België

Maak kennis met het unieke comfort van MyHome

Installateur Rik Zwaenepoel renoveerde een oude hoeve en voorzag ze van alle moderne comfort, waaronder een MyHOME-domoticasysteem. Potentiële klanten die de woning bezoeken, reageren allemaal op dezelfde manier: “Zoiets willen we ook.”

hoeve zwaenepoel

Die reactie hoeft niet te verwonderen. MyHOME_Up biedt de bewoners van een huis of appartement enkel voordelen: het is gemakkelijk te programmeren, het is op afstand te bedienen en het verhoogt het comfort in belangrijke mate. Zo kunt u via een touchscreen in de woning en een smartphone of tablet waar ook ter wereld de verlichting, verwarming, muziek, rolluiken, videofoon, camera’s, alarm en indien gewenst ook het fornuis in de keuken mee sturen. En u kunt de woning indelen in verschillende zones.

“Wij hebben hier 9 zones die we elk afzonderlijk kunnen programmeren”, zegt zoon Nicola Zwaenepoel. “U kunt voor elke kamer een andere temperatuur instellen en in elke zone andere muziek beluisteren als u dat zou willen. Het interessante is ook dat u allerlei scenario’s kunt samenstellen. Bijvoorbeeld vanaf een bepaald tijdstip de verlichting op 40%, de muziek in alle kamers op een radiostation, behalve in het salon want daar kijken we tv. Ons systeem is trouwens ook voorzien van de NUVO Hi-Fi Wireless-oplossing, waarmee we muziek via elk bestandsformaat dat de tablet of smartphone ondersteunt, kunnen afspelen.”

hoeve zwaenepoel

Ook een ideale oplossing voor tweede verblijven


Precies omdat u alles op afstand kunt bedienen, is MyHOME_Up ook de aangewezen oplossing voor vakantiehuizen. Rik Zwaenepoel: “Hier aan de kust richten we veel tweede verblijven in. De eigenaars komen meestal alleen in het weekend of een paar keer per jaar voor een korte periode. Dan is het natuurlijk interessant als u enkele uren voor uw komst de verwarming al op de gewenste temperatuur kunt instellen en de gordijnen kunt opendoen. We hebben zelfs een klant die in Hong Kong woont, hier een appartement op de zeedijk heeft en de verwarming op afstand aansteekt twee dagen voor hij komt. En heel belangrijk ook voor tweede verblijven: met het systeem kunt u de aanwezigheid van de bewoners simuleren.” De eigenaar van de woning kan als ‘administrator’ van het systeem ook andere mensen aanwijzen die het systeem, al dan niet op afstand, kunnen beheren.

Nicola Zwaenepoel: “Onze poetsvrouw heeft enkel toegang via het touchscreen in de woning, niet op afstand. We hebben nog gehoord van klanten die hun kleine kinderen ook de toegang op afstand gaven, maar dat heeft niet lang geduurd. Ze lieten hun klasgenootjes dan via hun smartphone zien wat ze allemaal konden doen, waarna ze vergaten het licht uit te doen of de gordijnen weer te sluiten. Het maakt in elk geval duidelijk dat het hele systeem eenvoudig te bedienen is.”

Bticino gaat verder dan andere oplossingen


Waarom koos Rik Zwaenepoel voor BTicino? “Aangezien ons toegangshek vrij ver van de woning staat voor de videofonie, was het niet zo eenvoudig om een goed systeem te vinden. Als oplossing hadden we onder andere gekregen om het hek dichter bij de woning te plaatsen, maar dat vonden we er een beetje over. Met BTicino was de afstand geen probleem. Dekeuze was dan ook snel gemaakt. Ook al omdat we heel tevreden zijn over de service van Legrand Group. We stellen vast dat klanten steeds meer budget vrijmaken voor hun elektriciteit. Dat biedt ons natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een dergelijk MyHOME_Up-systeem. Als elektricien kan ik dat alleen maar toejuichen.”

door-entry-app

keuken-hoeve-bredene

hometouch-touchscreen