Improving Lives Together
Legrand werkt wereldwijd aan de verbetering van de elektrische en digitale gebouweninfrastructuur, om de overstap naar digitale technologieën te ondersteunen en tegelijkertijd bij te dragen aan een kleinere ecologische voetafdruk. De oplossingen van Legrand worden gebruikt in residentiële en niet-residentiële gebouwen, alsook in datacenters, industriële ruimtes en infrastructuur.

Transformeren van ruimten waar mensen wonen: van individuele woningen en collectieve gebouwen tot hotels en meer.

Transformeren van ruimtes waar mensen werken, waaronder datacenters, kantoren en industriële locaties.

Transformatie van ruimtes waar mensen elkaar ontmoeten, van woningen tot winkels, ziekenhuizen, scholen, universiteiten en meer.
Over Legrand Group Belgium
Met de A-merken Legrand, Bticino , Netatmo en Ecotap is Legrand actief op de Belgische markt in de residentiële, tertiaire en industriële sector. Zowel voor energiedistributie, communicatienetwerken en gebouwautomatisering reikt Legrand oplossingen aan. Alle systemen zijn optimaal op elkaar afgestemd, waardoor ze eenvoudig, veilig en snel monteerbaar zijn.

De Legrand Group in een notendop
-
€7 miljard totale verkoop in 2021
-
Actief in bijna 90 landen en verkoop producten in bijna 180 landen
-
Meer dan 38,200 werknemers wereldwijd
-
GEEIS certificering
Erkend als bedrijf dat diversiteit en professionele integratie bevordert

Legrand in de wereld
Legrand is een wereldwijde specialist in elektrische en digitale gebouweninfrastructuren en biedt producten en oplossingen met een hoge toegevoegde waarde voor commerciële, residentiële en industriële ruimtes. Met meer dan 100 jaar ervaring, opgericht in 1860 en officieel "Legrand" geheten in 1904, ondersteunt de fabriek die in Limoges, Frankrijk, werd geboren vandaag actief de connected revolutie in gebouwen. Vandaag de dag is Legrand wereldwijd aanwezig. Legrand is actief op de internationale markten in bijna 90 landen en zijn producten worden verdeeld over alle continenten, in bijna 180 landen.

Constante innovatie
Innovatie is een voortdurende bron van dynamiek in het hart van de Legrand-cultuur. In combinatie met overnames is dit de motor achter de groei van de groep, die regelmatig nieuwe producten met een steeds grotere gebruikswaarde lanceert, waaronder de connected producten die in het kader van het Eliot-programma zijn gecreëerd. En initiatieven in verband met nieuwe technologieën voeren het tempo op.
Met meer dan 2.000 mensen die zich voltijds met onderzoek bezighouden, investeert Legrand 5% van zijn omzet in de ontwikkeling van innovatie.

Een compleet aanbod
Legrand biedt meer dan 300.000 productreferenties in meer dan 100 productfamilies en oplossingen die wereldwijd worden verkocht en die gebruiksvriendelijk, innovatief en duurzaam zijn. Deze worden geïnstalleerd in ruimtes waar mensen wonen, van individuele en collectieve woningen tot hotels en meer. In ruimtes waar mensen werken, waaronder datacenters, kantoren en industriële locaties. De grote diversiteit van het aanbod van Legrand is een garantie dat u de producten en oplossingen vindt die het best passen bij uw specifieke behoeften op het gebied van elektrische installaties en datanetwerken.
Spreekt dit je aan? Word dan onze nieuwe collega!
Als internationaal bedrijf met een sterk werkgeversmerk maakt Legrand zijn rol als topwerkgever meer dan waar. Zo genieten zowel bestaande als nieuwe medewerkers uitstekende loon- en arbeidsvoorwaarden en opleidingsmogelijkheden. Op die manier worden jonge én meer ervaren werknemers volop gestimuleerd om professioneel door te groeien, in zowel industriële, commerciële als managementdomeinen.
INZET VOOR EEN DUURZAMERE WERELD
Het is onze verantwoordelijkheid om concrete antwoorden te geven op de grote maatschappelijke uitdagingen van deze tijd. Dat betekent bewustwording in onze eigen teams, maar ook bij onze partners en klanten, om collectief te handelen voor een koolstofarme samenleving. Legrand investeert voortdurend in Corporate Social Responsibility-acties die richting en structuur geven aan zijn duurzame verplichtingen en verantwoordelijkheden. Deze CSR-aanpak is gebaseerd op vier aandachtsgebieden: het promoten van diversiteit en inclusie, onze carbon footprint verminderen, onze circulaire economie ontwikkelen en een verantwoord bedrijf zijn.