Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo print

De Gateway + stopcontact / Modulaire Gateway van mijn "... with Netatmo" -installatie is losgekoppeld. Wat moet ik doen ? | Legrand België

De Gateway + stopcontact / Modulaire Gateway van mijn "... with Netatmo" -installatie is losgekoppeld. Wat moet ik doen ?

Als de Home + Control App aangeeft "gateway + stopcontact" of "modulaire gateway losgekoppeld":
  • Controleer eerst of de installatie niet in de configuratiemodus staat. Om dit te doen, moet u ervoor zorgen dat de configuratie-LED's van de bedrade producten in de installatie niet continu groen branden. Als dit het geval is, druk dan kort in het midden van de knop van de algemene draadloze Vertrek / Aankomst-bediening of de configuratieknop van de modulaire gateway om de configuratiemodus te verlaten.
  • Controleer of de gateway + stopcontact (of de modulaire gateway) spanning heeft.
  • Start de Wi-Fi-router opnieuw op.
  • Als er meerdere WiFi-toegangspunten (repeater, versterker, extender) in uw netwerk zijn, moet u voor elk toegangspunt een andere naam (SSID) instellen. Zorg er vervolgens voor dat de gateway + stopcontact / modulaire gateway is geconfigureerd om verbinding te maken met het toegangspunt met het sterkste signaal.
  • Een zwak WiFi-signaal: zorg ervoor dat het WiFi-signaal van de gateway + stopcontact / modulaire gateway hoog genoeg is. Test hiervoor de ontvangstkwaliteit van het WiFi-signaal met een smartphone op de locatie van de gateway-aansluiting door verbinding te maken met een SSID naar keuze.
Een aantal tips:
1. Controleer de afstand tussen de router en de gateway + stopcontact / modulaire gateway. Muren en sommige oppervlakken kunnen het draadloze signaal absorberen. Om de connectiviteit te verbeterent, is het raadzaam om een WiFi-repeater te installeren in de kamer waar u uw product wilt installeren.
2. Het verdient de voorkeur dat de gateway + stopcontact en de router zich niet bevinden:
· Achter een televisie.
· Bij een aquarium.
· In of op een metalen voorwerp.
· In een gesloten kast.
· In de buurt van meerdere elektrische draden of kabels.
· In de buurt van een ander draadloos apparaat.
3. Als je een van deze apparaten in huis hebt, schakel ze dan tijdelijk uit en controleer of de verbinding opnieuw tot stand is gebracht (dit kan tot 15 minuten duren):
· Laptop, tablet, draadloze telefoon, etc.
· Printer, luidspreker en elk ander draadloos apparaat.
· IP camera.
· Magnetron (aan).
Als dit de situatie verbetert, probeer dan de afstand tussen de producten en het betreffende apparaat te vergroten. Het is wellicht niet mogelijk om ze tegelijkertijd te gebruiken.