Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo print

Ik zie mijn WiFi-netwerk niet in de lijst met aangeboden netwerken. Wat moet ik doen ? | Legrand België

Ik zie mijn WiFi-netwerk niet in de lijst met aangeboden netwerken. Wat moet ik doen ?

De gateway + stopcontact / modulaire gateway heeft geen toegang tot internet via een openbaar WiFi-netwerk (hotspot), via een WiFi-netwerk zonder beveiligingssleutel (open), via een (zwaar beveiligd) WiFi-netwerk van een bedrijf, of via een 5 GHz WiFi-netwerk. Deze netwerken worden daarom niet aangeboden. Als uw persoonlijke WiFi-netwerk niet voorkomt in de lijst met aangeboden WiFi-netwerken, controleer dan eerst of uw smartphone zich binnen het bereik van het WiFi-netwerk bevindt en ga zo dicht mogelijk bij de WiFi modem/router staan.

Als je WiFi-netwerk nog steeds niet in de lijst met beschikbare netwerken staat, is het WiFi-netwerk waarschijnlijk verborgen: voer dan handmatig de SSID (naam) van je netwerk in. Als het probleem tot slot aanhoudt, raadpleeg dan "Ik kan mijn gateway + stopcontact / mijn modulaire gateway niet verbinden met het internet. Wat kan ik doen?".

Als je een modulaire gateway niet kunt aansluiten omdat je groepenpkast te ver van de WiFi-router verwijderd is, probeer dan, indien mogelijk, de modem/router dichter bij de groepenkast te plaatsen, of vergroot het bereik van uw netwerk met één of meer WiFi-repeaters. Indien er gebruik gemaakt is van een gateway + stopcontact kan deze misschien dichter bij de modem/router geïnstalleerd worden.