Overslaan en naar de inhoud gaan
Logo print

Ik kan mijn Gateway + stopcontact / mijn modulaire Gateway niet met internet verbinden. Wat kan ik doen? | Legrand België

Ik kan mijn Gateway + stopcontact / mijn modulaire Gateway niet met internet verbinden. Wat kan ik doen?

Als u uw gateway + stopcontact / modulaire gateway niet met internet kunt verbinden:

Schakel de gateway + stopcontact / modulaire gateway uit met de hoofdschakelaar en schakel deze vervolgens weer in. Start uw internetmodem / WiFi-router opnieuw op.

Als dit het probleem niet oplost en je hebt je modem/router al handmatig geconfigureerd, dan kan de configuratie van de modem/router de verbinding met de gateway + stopcontact / modulaire gateway blokkeren. Neem in dat geval de handleiding van uw modem/router en volg de instructies:
1) Typ in de internetbrowser van uw computer het lokale adres van de modem/router, in de vorm http: //192.168.x.x (bijvoorbeeld http://192.168.1.1). Dit staat aangegeven in de handleiding van de modem/router.
2) Soms wordt om een ​​gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Op de meeste modems en routers zijn dit "admin" en "admin". Raadpleeg anders uw handleiding.
3) Hiermee gaat u naar de configuratie-interface van uw modem/router.
4) Als u ouderlijk toezicht gebruikt, controleer dan of u de gateway-aansluiting heeft geautoriseerd. Controleer of het MAC-adres in de lijst met geautoriseerde apparaten staat. Het MAC-adres van de producten is zichtbaar op een sticker die onder de afdekplaat is geplaatst (zie vraag "Hoe vind ik het MAC-adres of het serienummer van mijn product?").
5) Als u een stand-byfunctie voor uw modem/router gebruikt, deactiveer deze dan.


Volg deze stappen als u nog steeds geen verbinding kunt maken:
1) Probeer eerst om de gateway-aansluiting een vast IP-adres toe te wijzen door het MAC-adres op te geven. Als u een Android-smartphone gebruikt, kunt u ook een vast IP-adres aan de smartphone toewijzen.
Indien nodig zijn er tutorials om u te helpen bij deze configuratie: typ in uw browser het merk en model van uw modem/router (bijvoorbeeld Orange livebox). Schrijf vervolgens in uw browser "Statisch IP op MAC-adres".
2) U moet ook de specifieke poort voor de gateway + stopcontact / modulaire gateway (poortnr. 25050) in TCP openen, zodat deze succesvol kan communiceren met de servers.
3) Vervolgens kunt u de Wi-Fi-frequentieband controleren die door uw modem/router wordt gebruikt. De gateway + stopcontact / modulaire gateway werkt niet met een frequentie van 5 GHz. Controleer of de 2,4 GHz-modus is geactiveerd.
4) Als het Wi-Fi-kanaal handmatig is gewijzigd, is het mogelijk dat een optimale verbinding niet langer mogelijk is. Controleer of de modus "automatische Wi-Fi-kanaalselectie" is geactiveerd.
5) Ten slotte, als uw netwerk is uitgerust met een of meer wifi-repeaters, zorg er dan voor dat elk van deze wifi-toegangspunten een andere naam (of SSID) heeft en dat de gateway + stopcontact / modulaire gateway verbinding maakt met degene met de hoogste signaalsterkte.

U kunt ook de vraag raadplegen => De gateway + stopcontact / modulaire gateway van mijn installatie "... with Netatmo" is losgekoppeld. Wat moet ik doen ?