Collega in de kijker: Silvie Bullen

Collega in de kijker: Silvie Bullen

19/11/2020 - 17:52

Op 3 augustus – in volle Covid-19-crisis – startte Silvie Bullen als key account manager bij Legrand. Ondanks de coronaperikelen is Silvie al flink ingewerkt bij haar nieuwe werkgever. En dat is mee de verdienste van haar collega’s…


Geen nieuweling in het vak
Silvie: “De voorbije twintig jaar werkte ik als salesprofessional voor diverse grote telecomoperatoren. Zo’n twee jaar geleden kwam ik op een telecombeurs in contact met een Legrand-medewerker die verantwoordelijk was voor de verkoop van datacenters aan telecombedrijven. Hij vertelde enthousiast over zijn werk bij Legrand. Dus toen ik wat later een personeelsadvertentie zag, aarzelde ik geen moment om mijn loopbaan een nieuwe wending te geven. Ook omdat ik altijd al gefascineerd ben geweest door techniek en nieuwe technologische toepassingen.”

Uitdaging met de nodige ondersteuning
“Mijn job als key account manager is boeiend en zeer gevarieerd. De lat ligt best hoog, want ik moet niet alleen rendabele klanten en installateurs over de streep trekken om te investeren in Legrand-oplossingen – waarbij ik vaak moet opboksen tegen concullega’s die al jaren actief zijn in de markt –, maar ook projecten opvolgen en mee in goede banen leiden. Heel Vlaanderen behoort tot mijn werkterrein, waardoor ik van De Panne tot Lommel in contact kom met studiebureaus, architecten en bouwpromotoren.”

“Het is een uitdaging om ervoor te zorgen dat onze materialen en oplossingen een voorkeurplaats krijgen in lastenboeken en daarna voorgeschreven en geïnstalleerd worden. Maar die taak neem ik graag op, ook omdat ik in mijn job heel wat vrijheid en speelruimte krijg om dossiers af te werken. Bovendien word ik binnen Legrand zeer goed begeleid en omringd door ervaren collega’s met heel wat professionele kilometers op de teller.”

“Die goede omkadering, begeleiding en opleiding waren trouwens enkele belangrijke factoren die me overtuigden om voor Legrand te kiezen. Zelfs tijdens de voorbije moeilijke coronamaanden deden mijn collega’s een extra inspanning om mijn vele vragen over het uitgebreide Legrand-assortiment te beantwoorden en hun productportfolio toe te lichten. En ze nodigden me uit om – uiteraard steeds met respect voor de coronamaatregelen – mee te gaan op klantenbezoek.”

Digitalisering al snel het nieuwe normaal
“Omdat fysieke klantenbezoeken de voorbije maanden echter niet meer mogelijk waren, heeft iedereen binnen Legrand razendsnel geschakeld om klanten optimaal te blijven bedienen via digitale tools. Ook ikzelf maakte van deze nood een deugd: voor alle lopende projecten contacteer ik mijn klanten telefonisch of via Teams om samen te bekijken hoe we een meerwaarde kunnen bieden. Ik neem hier uitgebreid de tijd voor, want zo leer ik al mijn gesprekspartners zeer goed kennen. Ik ben ervan overtuigd dat overleg via videoconferencing ‘het nieuwe normaal’ zal worden.”

“We maken ook dankbaar gebruik van de voordelen van digitalisering om onze klanten online te trainen in technische skills en om hen te informeren over nieuwigheden in ons aanbod. En uiteraard zet Legrand volop in op sociale media – zoals LinkedIn – om specifieke oplossingen, klantenacties en collega’s in de kijker te zetten.”

“Het valt me trouwens op hoeveel collega’s al vele jaren bij Legrand werken. Een beter bewijs als goede werkgever is er volgens mij niet. Bovendien zorgt die hoge anciënniteit voor een pak expertise en knowhow aan boord. Combineer dit met een aangename, collegiale sfeer in een financieel gezond en stabiel bedrijf, en je krijgt een werkomgeving die zeer inspirerend en motiverend werkt.”


Wilt u graag ontdekken wat Legrand voor uw bouwproject kan betekenen? Neem contact met Silvie.